lördag 14 januari 2012

Igår slog det mig..

.. vilket äventyr vi gett oss in på...

Igår hann jag med promenad efter jobbet i väntan på taxi Lönn och då hinner man tänka en del..
För det första så är det SPÄNNANDE att ha flyttat hit och påbörjat ett HELT NYTT liv.. Vi är modiga! :-)
Vi är helt nollställda allt från svampställen, till vägar, byar, folk och umgänge, en helt ny start där vi får lära känna dessa vägar och svampställen och möjlighet att lära känna nytt folk och bygga upp ett helt nytt nätverk. Coolt..

Men visst är det OK att längta tillbaka till Grycksbo och vännerna även fast flytten är självvald?
Eller blir det nåt i stil med: " ja men ni har ju valt själva att flytta fast ni hade kunnat stanna.."

Klart att man saknar att bara lyfta luren till käraste Susanne och bara säga hej, kaffet är på, tar du med bullar och kommer? Eller promenera ner till öppna förskolan på torsdagen i kyrkan och träffa föräldrar och barn eller Lisa som ringer som är på macken och köper cigg och kommer förbi en vända för en liten pratstund som är guld värda. Eller finaste Zara som alltid gör mig glad!
Visst är det ok att sakna? För det gör jag..:-)

Men jag gillar vårt äventyr, vår nya resa, vårt hem, mitt jobb, vårt hus, vår lugna gata, lekplatsen alldeles i närheten och oss, vår familj på Grylins väg 6.

natti natti!

Snö i Grycksbo nu antar jag men sol, barmark och vårkänslor här idag!

/ Linda


3 kommentarer:

Anonym sa...

kul med din blogg som jag hittade nu, kul att läsa att ni mår bra och trivs. Saknar er... hoppas vi kan ses nåt i år!! Kram!!!! God bless!!!! / Maria Karström

Åsa sa...

Hej! Hittatde på din blogg igen... Vart har ni flyttat någonstans och hur kom det sig?

ha det bäst!

Åsa & Agnes :)

Letsfaceit sa...

Ååååh, hjärtat!
Det är klart man får sakna, trots att det är själv valt!och vet du, känns det inte som att det blev rätt ändå, så är det ju bara att komma "hem" igen, och då har ni iallafall vågat prova!
Det är det inte många som gör, jag skulle aldrig våga!
puss på dig min fina, saknar dig i massor, men vi ses snart igen <3