måndag 9 januari 2012

första dagen på jobbet!

Jaha.. första dagen på jobbet idag då! Hej å hå så trött jag va i huvudet redan klockan...TIO!! :-)
Idag var det bara personal och jag kunde känna in både dem och lokalerna.
Det blev pedagogiska diskussioner och jag fick veta att jag tydligen ska vara någon slags "process stödjare" för arbetslaget, för att arbeta efter den nya reviderade läroplanen där det ju ställs lite högre krav på förskolan och förskolläraren...
Ja hursomhelst så blev jag RÄTT förvånad när främmande person som är "process stödjare" på en annan förskola vänder sig till mig och säger, ja och så är ju tanken att du ska träda in och ta över rollen som stödjare efter mig...
shiiiit... jag som knappt hunnit jobba som förskollärare nåt!!! :-)
Jaja.. Det blir nog bra.. jag som knappt vet vad de gjort innan, då de var "implementörer"..

David är föräldraledig nu och hemma och sköter hemmet när jag jobbar heltid, skönt.. han är en hjälte som både skjutar och hämtar mig, fixar å donar hemma, tar hand om hundar och Simson.
Självklart hoppas vi ju på jobb för hans del men unnar honom att jag försörjer honom lite.. hehe!

Förresten, vet inte om jag har några fd. kollegor som läser bloggen men vill bara berätta att jag även fick boken "lyssnandets pedagogik" i min hand idag som vi ska läsa och diskutera..
Ja, ni fattar nog varför jag småler!


1 kommentar:

Elin sa...

Du småler du, men jag SKINER med hela ansiktet, jag! Kanske jag också ska dra till Torup...? Lyssn.ped. blir bra och det där med processtödjare eller va de va, det låter ju spännande! Landa i att du är den du är och att det duger SÅ bra så. Klyschigt värre men det är ju fasiken sant och förtjänar att jobbas med...
Kramen i ramen!(Hittade en liten lapp på kontoret med en bloggadress på... /Elin