torsdag 26 augusti 2010

Viktkontoll

Idag har en sköterska från BVC i byn varit här på hembesök. Pratat lite om vad de gör och vad vi kan förvänta oss av dem och pratat lite om Simsons "poäng" som de får en, två, fem och tio minuter efter förlossning tror jag det var.
Han var tyvärr bara en etta en minut efter pga andningen men sen så, efter tio minuter var han en tia..:-)
Så underbart att han mår bra, Gud är så god som ser till oss och att vi får ha det bra! Känns skönt att kunna lita på det!
JA men i alla fall så har våran lille prins gått upp i vikt!! :-)
Idag väger han 3380 och hans födslovikt var 3100 så inte behöver vi vara oroliga för att han inte får i sig det han ska!! Skönt! För det har jag varit en del så, Phu! Skönt!
Idag har vi badat honom igen, titta så söt!!





3 kommentarer:

småstjärnorna sa...

har för mig det stod 8, 9, 10 på hans apgar? För en etta kan det väl inte ha varit? Inga barn får väl ettor?

Skönt att det funkar med amningen och så är han ju bara sååååå söt!!!

Kram och puss på simsons nästipp!

Unknown sa...

Ahhh..NU fattar jag! Kollade inte på papperet när hon sa detta men nu när jag kollar så fattar jag..
Han är ju ingen lågpoängare ändå men missförstod henne totalt..:-)
Nä ingen bebis kan ju få en sammanlagd etta heller..Ser ju det nu!
ja det är skönt att det funkar! SÅÅÅ lugnande att vet att han ju går upp i vikt och det är ju för att han får i sig!! :-)

Mamma, mormor Gudrun sa...

Tänk att det gått över en vecka och jag har inte fått hålla i Simson än. Dumma förkylning!....Men snart kommer jag och hälsar på. Längtar såååå....