måndag 9 augusti 2010

Pausen från Facebook


Ja ända sen jag skaffade facebook så har jag, Linda, funderat över varför man egentligen ska ha ett konto där.. MEN, jag blev fast... och inte blev jag mindre fast för att jag skaffade mig en mobil där man med enkla knapptryck både kunde ladda upp bilder, uppdatera sin status och ha koll på sina kompisar..
Och via facebook kan vi även se vem som fyller år.. åh så bra, men utan facebook då, har vi inte koll på det då? Lever vi genom facebook?
och varför i hela världen ska man ha så många hundra namn på sin vänlista, EGENTLIGEN? Hur många av dessa har man kontakt med egentligen? Eller är det gamla kompisar från lekis, gamla pojkvänner eller tom. gamla sk. "kompisar" som egentligen bara var du med en?
Och ja, visst är det roligt att hitta en gammal kompis från förr som man säger hej till och "åh vad roligt att hitta dig här, vad gör du nuförtiden"? Ja och så får man svar och, ja sen då? Inget mer.. nä just det... Jag säger som min kloka make.. var vän har sin tid och det finns ju en anledning till att man inte har kontakt med den personen längre så varför ta upp den igen och lägga till den på en lista av andra "vänner"?
Och sedan förstår jag inte varför vissa använder sin facebook som nån slags slaskhink där de pratar skit om andra, skriver ut saker som man faktiskt egentligen inte borde och kan stå för och bara för lite bekräftelse men till priset av att alla ser det.. ja om man nu inte valt bort vissa...

Sen är det ju så att vi självklart vill visa upp vår prins för alla när han är född men inte genom facebook!
Det går alldeles utmärkt att komma hit och hälsa på sen när vi känner oss redo och bilder föredrar vi att lägga upp här där vi inte frånsäger oss rättigheterna till dem, vilket man automatiskt gör när man lägger upp bilder på facebook...

Tjipp tjopp hursomhelst! Kul att du visade intresse att kika in hit!!
Welcome back!



Inga kommentarer: