onsdag 18 augusti 2010

Simson, vår fina prins är här nu!!

Hej på er!

Han är här nu! Åh! Han är ju bara SÅ fantastisk!
Allt gick bra! Vi åkte in i måndags på kontroll som visade att jag var öppen 3 cm så vi fick komma till förlossningen bara de hade gjort iordning ett rum.
Ska inte publicera förlossningsberättelse nu med alla härliga och mindre härliga detaljer men i alla fall så tog de hål på hinnorna ca 12:30 och satte in små doser av värkstimulerande dropp en timme senare och sen.. ja... värkarbete, värkarbete, ont, ont, värkar, värkar.. ont, ont.. upptäcker ny bästis..lustgas.. ahhh... fjortisfylla, fnitter, skratt och gråt... värkar, värkar.. hej kompis, ahh.. andas... mm.. lustgas, give me som more.. Får jag med dig hem också? Värkar... upp å gå... tårar.. skratt, värkar... TÅRAR!! SMÄRTA!! PANIIIK! ryggmärgsbedövning.. panik, tårar.. stick.. aj aj.. ah... skönt... men OJ! AJ!! smärta igen! Kompis, hallå, kom tillbaka... hej igen.. mmm..
SKRIIK!! aj aj HAN KOMMER!!!
Oj! VA? Helt öppen? ska han UT?!!! NU?!!! upp å gå lite... ahh..dans runt med Julius och gåstolen...Lustgas.. mm.. Älskar dig kompis.. Ner i sängen... AHHH.. OJ OJ OJ..
Ska han ut NU?!! JA! NUU!!!! Ont ont OOOOONT!!!! JAG DÖR NU!!! krystvärkar... krystar... krystar... KRYSTAR!! Nej inte ta min kompis ifrån mig... Jo.. det gav kraft det..
krystar... SKRIIIIKER!! JAG DÖÖÖÖÖR!!
huvudeet ut... GAAAAHHH!! skrikver.... JAG KAN INTE, JAG DÖÖÖR!!
Krystar... krystar.. KRYSTAR!!!
SIMSON!!!!!!!!



KOMPIIIIS!!!!








Öhhh.. ja här vet jag inte vad som händer...







Hur fantastiskt det än var med bedövning och lustgas så är min älskade fantastiske man en HJÄLTE!!! Han var ett sånt ENORMT stöd och jag skulle ALDRIG ha klarat detta utan honom! Tack min älskling för alla uppmuntrande ord, alla smekningar, kramar, pussar!
JAG ÄLSKAR DIG SÅ OBESKRIVLIGT MYCKET!!! Du är inte bara världens bästa man utan jag är även helt säker på att jag inte bara har hittat den bästa maken man kan ha utan även den bästa pappan för vår underbare Simson!




Simson Janerik Lönn, 3100 g 49 cm lång


(Obs. Ni får gärna spara bilder från denna blogg på eran dator. Men vi vill inte se dom någon annan stans på internet utan vår tillåtelse. Detta gäller även facebook! Vänligen respektera detta)

5 kommentarer:

småstjärnorna sa...

Men ååååå.... *gråter gråter gråter* Trodde inte att man kunde känna sån fantastisk kärlek för ett syskonbarn som man inte ens träffat än... Han är underbar. Och vilken skillnad på bilderna på dig. Man kan tydligt se att du har blivit mamma på bilden med simson på ditt bröst. Kram till er alla och puss på nästippen på simson. LÄngtar efter att få hålla i honom!

Cathrin Björklund sa...

Grattis till sötnosen!
Tänk vilket under!
All lycka till er familj.

Kram från Cattis

Susanne sa...

Haha! Underbara bilder =) Puss gumms!

Jenni Tillaéus sa...

Grattis Grattis Grattis !!!
Har haft fullt upp med min familj o mycket annat som strulat så jag har missat att hålla koll på dig. Vilken sötnos den där Simson !! Åh vilka lyckliga o stolta föräldrar ni måste va. All lycka och kärlek till er <3<3<3

Sara Hallén sa...

Grattis till er fantastiska son!! Bra jobbat på förlossningen!! mår du bra nu? Föddes han i tid eller lite tidigare? Min man var också ett enormt stöd under förlossningen, hade aldrig klarat det utan honom!
stor kram!