söndag 23 januari 2011

Stockholmsresa

Har försökt göra ett litet bildcollage av Stockholmsresan, får se hur det blev. Det tar sån tid om man ska lägga upp bild för bild här!
Simson, syster Elin, hennes son Magnus och jag tog i alla fall tåget ner till Stockholm i fredags tiiidigt på morgonen! Klockan ringde 5 för att slippa samma missöde som sist då jag nääästan missade tåget! Denna gång hann vi med tåget och ingen telefon tappades på stationen! :-) Vi åkte alltså ner för att fira Malins examen. Hon är färdig sjuksköterska nu! Bra jobbat! Det var finfint att få komma iväg lite och allt gick strålande! Min son finner sig i allt! Allt från tågresa till trång restaurang i Stockholm där vi fick låsa fast vagnen utanför, ja, utan Simson i såklart!
Restaurang Kophanhan eller hur det nu stavas var lite spännande som det låter! Ett besök dit rekomenderas vid besök i Stockholm! MEN! dra INTE med för mycket väskor dit och kommer ni med barnvagn, lås fast den utanför INNAN ni går in och trängs vid garderob och reder ut vagnsfrågan med personal! :-) Magnus undrade om man fick fiska fiskarna som simmade under golvet men det fick man inte...

För övrigt så har jag lärt mig att en skylt med texten spår 5-8 och en pil uppåt INTE betyder att tågen går en trappa upp utan GIVETVIS betyder det RAKT FRAM!


Posted by Picasa

1 kommentar:

familjenlonn sa...

äsch så knäppt det blev när bilderna överfördes! Ja ja.. de syns i allafall! :-)