söndag 2 januari 2011

Julafton 2010


Julen i år gick i sjukdomens tecken nere hos Åslunds som egentligen skulle ha kommit hit på julfrukost och vi skulle ha träffats på annandagen men istället kom mamma hit på julafton på frukost och efter det åkte vi, Simson, David, Linda och firade jul i vår kyrka, Elsborgskyrkan. Det var väldigt trevligt ordnat med jättegod mat! Tror det var ca 70 personer där utöver oss så vi var inte ensamma! Det är härligt att kyrkan har öppet på julafton med en sådan här grej för det finns många som av en eller annan anledning inte har så många andr att fira julen med och att få dela dagen tillsammans med 60-70 andra personer är inte helt fel!
Vi delade bord med familjen Jorstig. Magnus hade sin bror och föräldar på besök och de valde att vara i kyrkan i år.

Jag har försökt göra nåt slags litet collage med bilder men jag är verkligen inte bra på detta med bilder!
Min kompis Linda har blivit SUVERÄN på detta i sin blogg så jag tror vi får ta en lektion snart!! :-)
Hon använder programmet picnik men de förstod jag mig inte på så jag prövade bara ett collage i picasa, ska se om jag idag kan lära mig lite mer men jag tycker att jag inte har tid! Det är därför det inte förrän idag, långt efter jul kommer in bilder i bloggen!
Upptäckte dock att det går mycket fortare att direkt via picasa överföra bilder till bloggen, vilket tar en stund annars!
Hoppas julen varit god mot er alla och att det nya året som kommer ska vara lika gott!
För vår del känns det underbart att få ha blivit föräldrar och året blir småbarnsår!! YES!

Posted by Picasa

2 kommentarer:

A.M.O sa...

Superfint collage!!! Vad duktig du är, kanske jag behöver en lektion också? :) GOTT NYTT ÅR förresten!! Hoppas ni har haft det bra! Vi får ses snart!Stor kram Anna

Linda sa...

Det blev ju jättefint collage =) Tack för komplimangen förresten. Det har ju blivit mitt stora intressa att redigera och göra roliga collage =)

Nu får förkylningen försvinna..det är inte mycket kvar nu sen kommer vi och hälsar på. Va stor Simson har blivit och han sitter så fint och stadigt, gullplutten!!
Kram Linda & Ronja