måndag 31 januari 2011

Simson på audition

Nä inte riktigt då men Simsons mamma va på audition i Sågmyra!!
Ja, jag laddade med en stor dos av självförtroende och tänkte, ja antingen så går jag därifrån med en dos till påfyllt eller lite mindre än när jag kom dit som jag får fylla på igen.
SÅ, min kära vän Sofia körde dit mig och va lite barnvakt åt mig och jag gick in först och gjorde dramadelen. Man skulle upp på scenen tillsammans med en annan och dels improvisera och spela upp en sen med repliker man fick ut på papper. Gick bra tycker jag!
Sedan var en lååång väntan tills jag fick in och sjunga i ett annat rum! Simson var jätte duktig och snäll, sov lite, sket lite, åt lite, skrattade och var glad!
Sången gick jätte bra och det visade sig ju att det var en gammal bekant till mig som satt där inne och kände igen mig! Han hade spelat saxofon i kören jag var med i för många år sedan.
Så han frågade, "vad sa du att du hette"? "Linda Lönn" sa jag," Jaha jag tyckte du va så lik en annan Linda jag känner" " Ja men vem är du då, jag känner igen dig med" sa jag. Han säger så att den Linda han känner heter Åslund! Haha! " Det är ju jag" säger jag då! KUL!
Så efter det kändes det rätt avslappnat och jag sjöng det bästa jag kunde både rakt in i ögonen på dem och sedan in i kameran! :-) Vi får väl ser vad de säger. Tror nog de flesta rollerna är tilsatta men man vet ju aldrig!

Såklart hamnade vi i tidningen också!
Klicka HÄR så ser du artikeln och vi är på bild 4. I artikeln står lite mer om vad det är för föreställning de sökte folk till.

Hur det gick med min dos av självförtroende?! :-)
Ja jag tycker nog att jag fyllde på lite! Det betyder verkligen mycket att göra saker för att ge sitt självförtroende lite påfyllnad så detta va en jätte rolig grej att göra just för den sakens skull!


3 kommentarer:

Densie sa...

Vad modigt gjort av dig, jag tror de är jätte nyttigt att våga trotsa sig ibland! Självkänslan och självförtroendet behöver den boosten ibland!

Vill tacka för din inlägg i min blogg, har svarat på de i min blogg :) All för att locka dit dig en gång till ;) Just kidding :P

Hoppas ni har de bra! Sköt om er så länge!
Kramar från Denise

Mamma, mormor Gudrun sa...

Roligt att du vågar pröva nåt nytt.Jag...din mamma...har också "prövat vingarna". Som du vet har jag en fiol hemma som jag tar en ton på lite då och då...Nu sist på en vetaranövning. http://gudrunma.blogspot.com/
Kram Mamma

Mamma, mormor Gudrun sa...

"Veteranövning" skulle det vara....Ett gäng pensionärer, som träffas och spelar låtar på dragspel, fiol, bas och gitarr. "Veterangänget" kallas dom för.
Mamma