torsdag 11 oktober 2007

yrkesval

Jag, Linda, är på praktik nu, ända till jul ska jag vara på förskolan, jihoo vad kul! Åh, jag bara älskar att prata med barn, de ger så underbara svar och har underbara funderingar på saker ibland!
Idag var vi och tittade ner i stora stöten vid Falu koppargruva. FetMats dog här och blev konserv i 40 år var det någon som sa. :-) Ja, nästan sant..
När vi alla, med en barngrupp på ca 35 barn satte sig för att fika blev min plats på en bänk med barnen nedanför mig och där sitter jag och tittar ner på barnen när de sitter och fikar och småpratar och då känner jag något i magen, eller kanske rättare sagt i hjärtat;
Jag har valt rätt yrke...

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! Storasyrran i det stora landet hade ingen aning om att jag skulle hitta er blog här, kul att läsa lite om ert liv, kök, kylskåp och annat. Jag saknar er mycket!! Linda, jag tror du blir en utmärkt förskollärare! skönt med den där magkänslan (eller var det hjärtat...)eller hur? när man vet att man är på rätt ställe!

Ta hand om er! Hoppas köket är färdigt i jul...Vi ses då!

Kram Sofia