torsdag 11 oktober 2007

snö och bussresa

Idag kom snön!! stora snöflingor störtar ner från himlen, men inte lägger de sig som ett fint vackert täcke på marken då, icket, utan stället blir det bara slask slask slask. Ett barn på förskolan sa att idag när jag kommer hem kan jag åka kälke.. ja den stackaren, inte blev det någon kälke för honom idag.
Bussen åkte alldeles för fort idag när jag åkte inåt stan i morse, ville nästan ropa till alla att sätta på sig bälte men ville inte störa de sovande trafikanterna.. :-) Plingan funkade inte idag.. tänk alltså, det verkar som om det är resenärernas fobi, att det inte ska plinga när de trycker på knappen eller att bussen inte ska stanna när de har plingat så att de blir tvungna att ropa åt chauffören, åh så hemskt, att behöva ropa lite åt chauffören! :-) Någon som tryckte på stopknappen och märkte att det inte ville plinga tryckte ändå flera flera gånger på knappen, i fall ifall det skulle funka!
Själv så glömde jag att jag hade satt fast mig när jag skulle resa mig upp och knäppte lös mig, reste mig upp och slog huvudet!! Synden straffar sig själv när jag haft roligt åt andra...
PLING! dags att gå av...
:-)
/ Linda

Inga kommentarer: