tisdag 26 oktober 2010

snart brinner det på Hooversvägen...igen..

Ja, snart ska här brinna! Från denna kamin med namn Falun är det tänkt att det ska ske!
Finfint och varmt och mysigt ska det bli här på Hooversvägen 2 i vinter och jag la huvudet på sned när vi beställde den när jag frågade om vi kommer kunna elda i den på julafton så nog ska det vara klart tills dess!


MEN! Tänk vilka roliga fynd man kan göra på en murstock när man river tapet!
Under två lager av tapet fanns massor av falukuriren tapetserat och 1931 kostade en ask Läkerol 35 öre och fanns i två smaker..
Tydligen så rekomenderades männen ha ett paket i fickan för att bjuda flickorna på! :-)
Otroligt häftigt att hitta 80 år gammal tidning på väggen så självklart sparade vi lite som min mamma lovat göra nåt av, en tavla som får följa med huset.





4 kommentarer:

A.M.O sa...

Åh vilken härlig kamin! En sån vill jag också ha!!! Vi får komma hem till er och mysa så länge.
Kram Anna

familjenlonn sa...

jajemen, klart ni ska! :-)

Mamma, mormor Gudrun sa...

Tänkte också att kanske "Läkerol" använda annonsen i sin reklam så jag skickade bilden till "Läkerol". Hur mycket ska vi ta för bilden om det blir så???... Nja...kanske en dröm men man vet aldrig...
Vilken fin kamin....Det kommer att bli fint och varmt.

Mamma, mormor Gudrun sa...

...och vilka fina bilder på en mysig go liten kille. Mitt lilla goa barnbarn!!!