lördag 2 oktober 2010

Rättviks marknad

Idag har vi varit och trängts på Rättviks marknad och herregud va folk! Där trängdes vi med barnvagnen. "ursäkta", " åh förlåt" " ursäkta" " åh förlåt mig" Ja så lät det ofta.. Det är trångt, man vill komma fram och folk är långsamma och avståndet från framhjulet till någon långsam en framför är svårberäknat! Kanske hade det varit en bra idé att bära i selen eller sjalen!
Mamma stod också och sålde sina hemsydda fina barnkläder. Hon är så duktig min lilla mamma och Simsons mormor! Önskar jag hade ärvt liter mer av hennes kreativitet men jag blir sugen att sy och greja själv så kanske ska jag ge mig på nåt försök framöver om symaskinen och jag kommer överens!
http://barnplagg.blogspot.com/ På denna sida kan ni ser mer av hennes hemsydda kläder.


Simson har idag köpt sitt första plagg på Rättviks marknad idag, titta så söt han är!








Simson sover skönt nu och det gjorde han även hela tiden när vi gick på marknaden så stackarn fick inte ens välja dress! Men pappa valde och det dög ju det med, eller hur?
Nu ska mamman försöka fixa lite inbjudningskort till fest!! :-) Bättre sent än aldrig!

Tjing!
/ Linda

4 kommentarer:

Elin Zettergren sa...

Stort grattis till lilla Simson!. kram från din gamla klass kompis Elin från Mora=)

Zara sa...

Haha, vi gjorde samma sak, men det blev bara marknad i Rättvik EN gång med barnvagn ;) Jättesöt liten Simson! <3

Mamma, mormor Gudrun sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mamma, mormor Gudrun sa...

Så fin Simson blev i sin fina dress. Ja det blev lite affärer på fredagen men lördag, söndag lite sämre. Jobbigt att stå och se folk passera förbi. Orkade inte mer än 2-3 timmar varje dag. Jag HAR fina barnläder men svårt att bli sedd bland folkmassorna. Vi får hjälpas åt att kolla på lite häftiga tyger så får jag ha vinter på mig att sy upp och komma igen på vårmarknaden. Så får jag lite hjälp av dig också att stå vid mitt lilla bord på marknaden. :)
Må så gott!