söndag 31 oktober 2010

Kyrkbesök, Halloween och andra funderingar..

Idag har Simson och jag varit på familjegudstjänst i kyrkan. Jag skulle dit innan för att bre mackor och fixa med fikat och givetvis va Simson med. Lite nervöst var det såklart innan.. kommer han sova, eller kommer han skrika, tänk om han gnäller och skriker hela tiden?
Allt gick SUPER! Somnade på vägen in, sov tills fikatjänsten var över och gudstjänst började, jag ammade och han va helnöjd HELA tiden! Beundrande blickar och några famnar senare bäddar jag ner honom i vagnen och vi går till bussen och han somnar och sover skönt tills vi kommer hem och middagen är på bordet, lagad av min fina make! Som även jobbar hårt med garaget när vi varit borta, lagt ut pressenning, köpt ett 60 tal markstenar och lagt ut för att tältet inte ska blåsa iväg!
My own Mr Handyman!

För övrigt är det den sk. Halloweenhelgen, som jag knappt visste vadd det var när jag var i den åldern barnen är i nu som springer runt och säger , bus eller godis!? Jag läste om det i engelskaboken och en gång gjorde vi en lykta av en pumpa. Detta för att vi skulle testa på lite amerikans tradition... Ja just det, amerikans tradition! Varför ska det bli en tradition vi måste ha här bara för det? Allt för handeln, suck! Nä, varför inte införa Thanksgiving då också om vi nu ska amerikaniseras? Fast affärerna tjänar väl inte lika mycket på det kanske? Men då får vi väl bli ännu mer amerikanska då och införa "black friday" fredagen efter thanksgiving som ju är USA:s sörsta shoppingdag! Jippie! :-)

För övrigt så är jag trött på utklädda ungar! Och det även barn utklädda till vuxna med smink på kinderna och vickande höfter som syns allt mer..
När jag va nio år lekte jag med barbie och såg fram emot att fylla 14.. för kanske, kanske kunde man få börja sminka sig då..
:-)
Tiden förändras och barn är inte längre barn... synd...

Sluta aldrig leka :-)





1 kommentar:

A.M.O sa...

Det var så härligt att se er igår i kyrkan! Du var ju så snygg i den där vita tunikan, det glömde jag att säga!! Hoppas ni får en underbar vecka och att vi kan ses nästa. KRAM