lördag 4 juni 2011

Camping weekend dag 3

Härliga sol! Hade Siljan inte varit så kall hade vi tagit ett dopp! Lätt!

I natt har vi stått på Olsnäsgården i Siljansnäs. Supermysigt! Jag har minnen av att jag firat midsommar här som barn och haft introdagar här när jag började barn och fritidsprogrammet på Leksands gymnasium. Det enda jag minns väl var hur två av grabbarna fick varsitt smeknamn, "spanarn" och "räkan" och att vi såg skräckfilm och spelade Volleyboll och tyckte majjen va "gubbsnygg"... :-)

Hursomhelst! Här fanns cachar i området! Jihooo! Vi har tagit vår första mulitcache! Det var roligt måste jag säga.

Simson ville inte somna denna natt heller men en biltur på grusväg gör susen. :-)

Mamma Gudrun har fyllt pension och det skulle firas denna dag så därför drog vi vidare mot Västbjörka för lite kalas. Malin, Elin, Emma, Karin, Magnus och Moster Karin var där också. Denna natt ska vi också sova i husvagnen som står parkerad mittemot Vikarbygården som tyvärr var stängd men är en väldigt fin gård annars där jag både campat som barn och varit på läger.

Natti natti!


Inga kommentarer: