söndag 29 maj 2011

hejdå puréer och hej mackor!

Simson är stor kille nu! Han fick en kvällsmacka idag! Han har ju "tuggat" mat ett bra tag nu och blodpudding har ju varit favoriten och nä! han får inte det varje dag..;-)
Mat han äter är korv och makaroner, blodpudding, köttgryta, fiskbullar, omelett, fiskgryta, kyckling. Ja det känns som om han äter det mesta nu som han får vilket är jätte kul och JA HAN ÄTER OST!! haha. :-) Ja för er som inte vet så är det ju så att David han äter inte ost och har aldrig gjort och jag tycker ju att det är fantastiskt gott och har ju hoppats att Simson ska tycka som mamma och skivar jag en ostbit så vill han genast ha. :-) Om pappa David hänger på trenden, ja det får tiden utvisa men hoppas kan man ju göra!

Simson är busig go och glad för det mesta. Han är social och vill prata och flirta med alla och det är jätte roligt.
Det är så roligt att se honom tillsammans med andra barn också hur han tar kontakt på sitt lilla vis.
Häromdagen var Ronja här, och det var skojigt, men Simson storgrät vid ett tillfälle och Ronja med så de "grät åt varandra" eller hur man nu ska säga när man inte skratt
ar "
åt varandra". Som tur var övergick rädslan och gråten till glädje prat och lek.

Simson somnar bättre och bättre på kvällarna nu
och sover hela nätterna för det mesta! Superskönt!!!!! MEN vaknar dock ibland redan kvart över fem! INTE kul men men det går bra. Vid halv åtta somnar både mamma och son sedan så det går an.

För övrigt så har jag repat Sågmyrakungen och drömfilten idag igen med gänget och premiären är den 10 september kan man meddela!! Det är verkligen JÄTTE kul att få vara med om detta!
Musikalen handlar alltså om Sågmyras historia, ett bygdespel kan man säga om fabriken i Sågmyra, om Axel Tidstrand som grundade filtfabriken och om livet i och runt om den. Jag spelar bland annat en piga hos familjen Tidstrand och en arbetare som heter Stina som håller en lång monolog på scenen. Det är inte det lättaste vill jag lova, att kunna en lång monolog utantill men jag tror jag lyckas rätt bra ändå!

Nä nu ska vi fira min första mors dag med jordgubbar och grädde och mys med film!


Puss och kram








Inga kommentarer: