söndag 22 maj 2011

Hallååå vad händer??!

hej å hå!

Ja här har inte uppdaterats på länge! Men mycket händer ska ni veta! Funderar på att byta blogg och flytta denna till någon där det dels går smidigare att blogga från mobilen men också att lägga in bilder, vilket jag tycker är segt här på blogger..

ja ja hursomhelst så rullar livet på här hemma och det rätt fort!

Simson äter riktig mat, har tre fina tänder, går med stöd, reser sig och ställer sig upp mot allt han kan. Han "pratar" mycket och är social och glad mest hela tiden!
Han sover även hela nätterna nu.... tror jag.... hoppas jag... men har gjort det senaste tiden i allafall och ikväll somnade han helt utan protest! Fantastiskt!
Han är 9 månader nu, oj vad tiden går!
Sommaren är här och så fort vi rengjort altanen ordentligt ska vi låta honom "krypåla" omkring där.. Ja, krypålar är just vad han gör! Ibland kastar han sig fram på mage och ibland kryper han ordentligt. Han är så duktig så! :-)

Vi går mot hans första sommar, som till största delen kommer spenderas här hemma i Grycksbo men några nätter i husvagn ska vi nog ordna och om pappa får välja så ska vi nog ta oss till Liseberg också men vi får se!!
David ska ha semester och jag ska jobba men dock bara två pass i veckan, 24 timmars och 12 timmars så det blir lite ledig ändå för oss.

I "trädgården" (ja om man nu kan kalla vår gräsplan för trädgård än) har vi planterat lite bärbuskar. Vinbär, svarta och röda, havtorn och jätteblåbär. Det ger mersmak att plantera och gräva så det får nog bli lite mer i sommar.
Det finns ju rätt stor yta att arbeta på och mycket att göra här hos Lönns men vi tar det sakta men säkert framåt! Jag har lärt mig en sak att jag ju faktiskt är UNG och MINST lika många år som jag hittills levt skall jag även bo i detta hus ( om Herren dröjer och jag får leva..;-)) så man kan ju inte få allt på en gång!

Nu ska vi se lite film!

Förresten så hade vi 5 års dag den 20 som man och hustru!! Kärlek!!!!


2 kommentarer:

amanda, 16år & mamma till Lilly-Lee! sa...

Hej fina du! Tycker att du borde blogga lite mera :D
kram på er alla!

Skolgatan sa...

Hej! Kul att du hittade min blogg:). Vet faktiskt inte hur det gått med Alexandra,stod i hjotidningen i fredags att det är till salu och att Sonja är ägaren. Vore kul om Emelie tar över och att det börjar gå bra igen. Alexandra gick sjukt bra för nått år sedan,sen var hälsomyndigheten där och klagade på massor som dom inte fixade så dom fick vite,då slutade vi handla där. Sen var typ alla Hjos politiker där och blev matförgiftade...
Såg att du har en 9-månaders,min minsta är 13 mån och det är ju så underbar tid med dessa små som lär sig nya saker varje dag:).